به مناسبت آغاز هفته پژوهش و فناوری؛ زنگ پژوهش و فناوری استان گلستان نواخته شد.


زنگ پژوهش و فناوری استان گلستان با حضور دکتر نجفی‌نژاد، جانشین رئیس ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری، دکتر گوهری‌راد، مدیر کل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولین و مدیران استانی، امروز، شنبه، سیزدهم آذرماه، در دبیرستان نمونه دولتی امام علی (ع) برگزار شد.

 جانشین رئیس ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری گفت: هفته پژوهش هر ساله در آذر ماه در سطح استان برگزار و امروز نیز با نواختن زنگ پژوهش این هفته آغاز می شود.

 دکتر علی‌نجفی‌نژاد افزود: هدف از برگزاری هفته پژوهش و فناوری این است که ضرورت و اهمیت پرداختن به موضوع پژوهش در جامعه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 وی پژوهش را چراغی برای روشن نمودن ابعاد ناشناخته موضوعات و مسائل دانست و افزود: پژوهش یک فعالیت سازمان یافته، با انجام مطالعات و کسب اطلاعات بر اساس مشاهدات است‌.

 ایشان با بیان اینکه امروز پژوهش‌ها در سطوح مختلف انجام می‌شود گفت: سودآورترین فعالیت‌ها در دنیا، فعالیت‌های پژوهشی و دانش‌بنیان است که از ارزش افزوده بسیار بالایی نسبت به سایر فعالیت‌ها برخوردارند.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان تصریح کرد: امروز بسیاری از کشورهای قدرتمند دنیا با کسب علم و دانش از طریق پژوهش و فناوری بر دیگر کشورها سلطه دارند‌.

 وی با بیان اینکه انجام پژوهش نیازمند نیروی انسانی خلاق و هوشمند و همچنین منابع، سرمایه و امکانات کافی است گفت: با توجه به اینکه کشور ایران کشوری در حال توسعه است باید به مسأله پژوهش بیشتر توجه شود.

 وی در پایان با بیان اینکه بخش زیادی از اقتصاد استان گلستان به کشاورزی وابسته است و این استان نقش مهمی در امنیت غذایی کشور دارد خاطر نشان کرد: بحث کشاورزی پایدار و حفظ منابع آب و خاک استان بسیار با اهمیت است و باید پژوهش‌های زیادی در زمینه کشاورزی در استان انجام شود.

 در ادامه مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان، با بیان اینکه دین اسلام با آموزش، تعلیم و تربیت آغاز و این آموزش و تعلیم و تربیت با آیات قرآن، احادیث و روایات ائمه معصومین ادامه یافت گفت: در دین اسلام، بحث تحقیق و پژوهش به عنوان یکی از اصول اساسی در پیشبرد علم و دانش است.

 دکتر گوهری‌راد با اشاره به اینکه راه توسعه و پیشرفت در بسیاری از کشورها توجه به مسئله تحقیق و پژوهش است گفت: با توجه به وجود پانزده میلیون دانش آموز در سطح کشور که ۳۹۰ هزار نفر از آنان در استان گلستان مشغول به تحصیل هستند و همچنین ۲۳ هزار نفر معلم، آموزش و پرورش، یکی از مناسب‌ترین بستر‌ها برای تحقیق و پژوهش در کشور است.





 تاریخ ارسال خبر :   12 آذر 1400 - 19:04
 تعداد بازدید :   211
 ارسال کننده :   مدیر سیستم